Mireille Guiliano: A francia nők karriert csinálnak
2017. szeptember 12. írta: Lulma

Mireille Guiliano: A francia nők karriert csinálnak

Anno egy háromszáz forintos könyves ládában bukkantam rá A francia nők nem híznak c. kötetre, amit imádtam. Az idei könyvhéten amint megláttam, azonnal lecsaptam az írónő sorozatának egy másik részére, A francia nők karriert csinálnak c. példányra. Azt kell mondanom, jól tettem!

A ​francia nők nem híznak és a Francia nők télen-nyáron szerzőjének új könyve remek és sajátos iránytű az üzleti élet útvesztőihez. Ezt forgatva kiderül, hogyan érezzük jól magunkat nőként is, miközben legtökéletesebb formánkat hozzuk a munkahelyen és a magánéletben egyaránt. 
Mikor Mireille Guiliano a jó nevű Veuve Clicquot pezsgőüzem felsővezetésébe került és a cég szóvivője lett, „a francia nők filozófiáját és stílusát” használva a francia pezsgőt vezető luxuscikké tette. Új könyvében megosztja olvasóival azokat a képességeket és praktikákat, amelyekkel mindenki elegánsan bonthatja ki élete pezsgőspalackját, és a benne rejlő nedüt az utolsó cseppig élvezheti. Így nem meglepő, hogy a karrierépítés művészetében – a Guilianótól megszokott „franciás” módon – jól megfér egymás mellett megannyi, az élet különböző területén beváltható jótanács.

„Olyasfajta könyvet próbáltam írni, amilyet én szerettem volna kapni, mikor kikerültem a nagybetűs életbe, mintegy segítő kéz helyett. Ez nem egy szokványos üzleti útmutató arról, hogyan "váljon sikeressé” az ember, vagy hogyan „szerezze meg a legjobb irodát”. Igen, szerepelnek benne szakmai előrehaladással és előléptetéssel kapcsolatos tanácsok, de ennél többről is szó esik; hogyan legyen boldog és hogyan éljen teljes életet úgy, hogy közben a lehető legtöbbet nyújtja a munkahelyén. Ezért merem szóba hozni a stílust és a ruhákat, az ételeket és a bort, meg a szórakozást, sőt magát az ÉLETET egy üzleti tanácsadó könyvben. Nem légüres térben dolgozunk. A munkánk az életünknek csak egy része" – írja Mireille Guiliano kötete bevezetőjében.

Van a szerzőnek egy tipikus nagyon franciás, nagyon bájos stílusa. Bármi amit leír, találó. Megszólítja az olvasót, korosztálytól függetlenül. Mondjuk azért minimum huszonéves legyél, ha ezt a kötetet veszed kézbe, mert itt éppen a dolgozó, karriert építő nőket tűzi ki célközönségül.

Nos, a könyv elejét ezúttal egy kicsit untam, valahogy nehezen lendültem bele. Később azonban felvettem a ritmusát és igazán hasznos tippekkel, tanácsokkal gazdagodtam. azt mondanám, hogy számomra az egyes fejezetek nem is a karrierépítéshez, hanem inkább a mindennapi élethez adtak nekem valamit. Praktikus ötleteket, hogy hogy legyen egyszerűbb a nők élete. Hogy vihetsz egy kis sikket és a franciákra jellemző stílust az unalmas hétköznapokba. Legyen szó akár rendrakásról, rendszerezésről, vendéglátásról, etikettről, receptekről.

A francia nők nem híznak receptjei nekem testhezállóbbak voltak, de az a kötet nyilván jobban érintette az étkezést, életmódot. A karrieres könyv csak egy-két ötlettel szolgált a végén, hogy legyen a tarsolyunkban egy ütős ételsor, amit bármikor bevethetünk, ha vendégeket várunk. Inspirációnak tökéletes az egész írás.

Összességében élvezetes olvasmány volt, örülök, hogy helyet kapott a polcomon.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lulmakonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr2812825072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása