Jane Austen: Értelem és érzelem
2015. június 29. írta: Lulma

Jane Austen: Értelem és érzelem

Vártam ezt a könyvet, de sajnos csalódás volt számomra. Unalmas és bosszantó. Hogy valaki ilyen sekélyes legyen és csak a férjfogás érdekelje… Semmi másról nem szól. Pedig imádom ezt a kort, a stílust, szeretem elképzelni a gyönyörű birtokokat, ahol a kisasszonyos és úrfik porcelán csészéből kortyolgatják a teát. Viszont amilyen nagy név Jane Austen, nem szeretném megbántani vagy nagyon rosszat mondani róla. Álljon itt inkább néhány idézet… azokból volt bőven, ami tetszett.

"Illendőségi látogatásra igen ajánlatos mindig egy gyermeket is elvinni, hogy megfelelő beszédtárggyal szolgáljon!"

"Ó, mi könnyű annak, akinek bánata nincs; mily könnyen beszél az önuralomról!"

"Ahol az elme talán vonakodik meggyőződni, mindig talál tápot kételyeinek!"

"Ha egy férfi nem tud mit kezdeni az idejével, nem bántja a lelkiismeret, ha a másokéval visszaél."

"Ilyen legyen egy fiatalember. Akármi is a kedvtelése, benne lelt buzgalma ne ismerjen mérsékletet, s ne hagyjon benne fáradtságérzetet!"

"Akadhat két ember, akinek hét esztendő is kevés volna a megismerkedésre, másoknak talán hét nap sem kell hozzá."

"Minek ott a szó, ahol oly ékesen beszél a tett!"

"Nem a szavaink vagy a gondolataink tesznek azzá, akik vagyunk, hanem a tetteink... vagy azok hiánya."rosas-1-5.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lulmakonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr877582684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anna Ann 2015.07.01. 16:57:37

Üdv! Bár én ezt még nem olvastam, úgyhogy véleményt nem tudok mondani, és egyetértek, hogy lehet unalmas is, de abban a korban gondolom sokakat, sok fiatal lányt, meg az anyjukat a férjhez menés érdekelte. Austen lehet, hogy eltúlozta, de ezt láthatta. A klastrom titkát olvastam eddig, az szerintem nem olyan unalmas :)
Gratulálok a bloghoz is.

Lulma 2015.07.02. 22:14:31

@Anna Ann: Szia! A klastrom titkából készült egy film, ami nagyon tetszett, szerintem el fogom olvasni a könyvet is :)
Köszönöm szépen!

Anna Ann 2015.07.03. 07:04:31

@Lulma: Igazán nincs mit. Én meg a filmet nem láttam, úgyhogy lehet tervbe veszem :)
süti beállítások módosítása