Júliusi összegzés
2019. augusztus 14. írta: Lulma

Júliusi összegzés

Karácsony a tengerparton, alvás helyett olvasás és nyári szünet

(A bejegyzést elfelejtettem július 31-én élesíteni, úgyhogy most, augusztus 14-én teszem közzé.) 

Avagy mit csináltam az elmúlt hónapban. Szóval az úgy volt, hogy szinte egész júliusban szünet volt a bölcsiben. Gondoltam ez alatt majd sokat olvasok és írok is a blogra. Végül csak az első jött össze, egész jó könyvekkel. Mutatom, melyek voltak ezek.

Tara Westover: A tanult lány - Nagyon különleges könyv volt arról, hogy amit akarunk, meg lehet valósítani. Tara egy kis faluban, apja egyedi, zárkózott életfelfogása mellett nőtt fel. Bátyja bántalmazza. A lányt családja nem támogatja a tanulásban, szemléletük szerint ugyanis ez nem olyan fontos dolog, főleg egy lánynak. Tara azonban a doktori diplomáig küzdi magát. Csodálatos, megdöbbentő igaz történet.

Stephanie Perkins (szerk.): Ajándékba adlak - Nem kifejezetten nyári olvasmány. Nekem a tengerparton sikerült rá sort kerítenem. :D Ez a kötet karácsonyi novellákat gyűjt össze olyan szerzőktől, mint például Rainbow Rowell vagy David Levithan. A harminc fok, kellemes szellő és a tengerparti sós levegő ellenére picit várni kezdtem a hidegebb hónapokat. Elképzelhető, hogy karácsonykor újraolvasom.

Veronica Roth: A beavatott - Avagy mit lehet csinálni egy 19 órás buszút alatt mobilnet nélkül, amikor mindenki tud körülötted aludni, csak te nem. Amúgy a filmeket szeretem és többször is láttam már, izgalmasak. Már régóta gondoltam rá, hogy legalább az első részt el is olvasnám. Nem bántam meg, talán még érthetőbbé tette a történetet. A kötetet még a Könyvhéten szereztem be, szépséghibás példányként, kemény ezer forintért. Hogy mit takar ez esetben a szépséghiba? Nos, buszozás közben megtudtam - lapokra esett szét a könyv konkrétan. Ennek ellenére még mindig úgy látom, hogy jó vétel volt!

Németh Magda: Levelek apámnak - Németh Lászlótól olvastam a Bűnt és az Iszonyt régebben. Ez a könyv a lánya alkotása. Magda az apjával való levelezését publikálta lényegében onnantól, hogy első gyermekével volt várandós és külföldön éltek, míg Németh László Tihanyban pihent betegsége alatt. Elég jól olvastatta magát a kötet, érdekesek voltak a levelek. Naplószerűnek éreztem. 

Ezt a négy könyvet olvastam tehát júliusban. Amúgy a tengerpart Görögországban volt - először jártam ott, nagyon tetszett. Igazi pihentető, kikapcsoló, lustálkodós, napozós, fürdőzős, sétálós, hajókázós, jókat evős időt töltöttünk ott. Most már újra dolgozom, el is fáradtam rendesen már az első napokban. Mégis most kaptam újra kedvet a bloghoz. De hát ilyen ez, erőltetni nem jó.

Jelenleg (elvileg) három könyvet olvasok, bár Markus Zusak új alkotását, a Clay hídját félre fogom tenni, mert úgy érzem, nem szólít meg most. Viszont tegnap volt egy látogatásom a Libriben. A 2+1-es akciójuk vonzott be. Remélhetőleg hamarosan már tényleg rászánom magam konkrét könyvek véleményezésére is, nem "csak" ilyen egyveleges posztokra. Addig is további szép nyarat mindenkinek!

67298647_2540415369310306_1920058493952327680_n.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lulmakonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr5714988860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása