Jegyzetek április-májusról
2019. május 24. írta: Lulma

Jegyzetek április-májusról

Május vége felé járunk. Ebben a posztban összefoglalom az utóbbi két hónap olvasmányait. A következő jegyzeteim pedig a továbbiakra betervezett könyvekről fognak szólni.

Legutóbbi bejegyzésem óta olvasott könyvek:

Lynda Balslev: A Fika kicsiny könyve

Néhányszor szemezgettem ezzel a kis kötettel, de... többezer forint ezért a kicsikéért? Utólag örülök, hogy nem adtam ki rá ennyit. A könyvtárban bukkantam rá. A címmel ellentétben nem az orrváladék kicsiny könyvéről van szó, hanem természetesen a dánok Fikájáról, azaz kávézási szokásairól. A dán hygge életérzés már ismert volt előtte, kávézni pedig az életem imádok. Lényegében kávéról szóló idézeteket és egy-két receptet rejtett a kis kötet.

Michael Gibney: Sous Chef

A főzős tévéműsorokat mindig is kedveltem. Vacsoracsata, Gordon Ramsay műsorai, most pedig A Konyhafőnők... Csípem a pörgést, a szurkálódó megjegyzéseseket, építő kritikákat és az aprólékosan kidolgozott csodás ételeket bennük. Michael Gibney kötete egy sous chef napját mutatja be hajnaltól másnap hajnalig. Nagyon élveztem. Nincs sok közöm a vendéglátáshoz, de érdekes volt ebbe is belelátni picit.

 

Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg

Mindenki azt mondja, felnőttként érdemes újraolvasni. Gondolkodtam rajta, hogy ez legyen az első Poket zsebkönyvem, de egyik délután megpillantottam az egyik könyvespolcom legalsó polcán. Természetesen rögtön belevetettem magam. Igen, felnőttként valóban érdemes újra belelapozni. Teljesen más, mint régen. Sőt, anno gyerekként nem is rajongtam A kis hercegért. Furcsa mesének tartottam. Azt hiszem, jól tettem, hogy majd' húsz éven át megtartottam és költöztettem egyik lakásból a másikba. Most már értem.

Karinthy Frigyes: Utazás a koponyám körül

Végül ő lett az első Poket zsebkönyvem. Már egy gimnáziumi magyaróra óta elraktároztam a gondolatot, hogy majd egyszer elolvasom. Nagyon tetszett. Izgalmas volt és időnként megrendítő. Nagyon olvastatta magát. Tetszett a részletessége, az érzelmek kifejezése és a kötetet itt-ott finoman átszövő humor.

George R. R. Martin: Tűz & Vér

Talán mindent elmond, hogy a kötetet öt hónap alatt tudtam végigolvasni. Még karácsonyra kaptam a páromtól, ez a tényező azért motivált. És kifejezetten örömet szerzett azzal, hogy odafigyelt, melyik vastag könyvet nézegettem ünnep előtt a könyvesboltban többször is. Nyilván a tartalomról már nem tehet. Szóval Tűz & Vér... Nem mondom, hogy minden Trónok harca rajongónak olvasnia kell, de közben mégis érdemes. Olyan adalékokat tartalmaz, amik komplexebbé teszik a szerző által megálmodott világot. Plusz információk a házakról, a régi uralkodókról, háborúkról, sárkányokról. Itt is van egy iszákos törpe aki mindenhol jelen van és humoros kiszólásai jól fűszerezik az eseményeket. Nem olvasnám újra ezt a könyvet, de jó érzés a polcomon tudni. (Mondjuk most pont nem, mert tegnap kölcsönadtam valakinek olyan megjegyzéssel, hogy nem baj, ha te is fél év alatt érsz a végére, tudom milyen száraz olvasmány. :D)

Isabel Wolff: A legjobb kép róla

Könyvfesztiválos beszerzés, kemény ötszáz forintért. Az írónőtől már volt szerencsém olvasni és kedveltem a stílusát, ezért vettem meg. Nem bántam meg. A legjobb kép róla is kellemes, kikapcsoló olvasmány volt számomra. Picit kiszámítható befejezéssel, de elnézősen mosolygok ezen, mert maga a történet viszont tényleg jólesően volt megírva.

Elisabetta Gnone: Az ikrek titka

Az úgy volt, hogy... Szóval nyílt a közelünkben egy olyan közösségi tér, ahol színházi előadások, koncertek, borkóstolók, stb - igen színvonalas programok vannak, kellemes környezetben. Ott fedeztem fel egy könyvespolcos, fotelos sarkot "Tégy egy könyvet, végy egy könyvet!" felirattal. Én pedig ezen felbuzdulva kilenc könyvet szelektáltam ki otthon és el is vittem (=a párom cipelte egy nagy hátizsákban). Cserébe a kilenc helyett csak egyet választottam. Büszke is vagyok magamra, hogy így sikerült picit csökkentenem az otthoni készletet és ezzel könnyítem a leendő költözésünket, amikor is nekem lesz a legtöbb dobozom a könyvek miatt. Ezt a kötetet szúrtam ki, mert mesét olvasni mindig jó dolog, főleg, ha boszorkányos. Igen, ez egy ifjúsági regény és nem lett a kedvencem, de azért jól esett egy ilyen igazán könnyed olvasmány. Igényes illusztrációkkal. Kislányoknak és a gyermekkorba időnként visszatekintő felnőtteknek tiszta szívből ajánlom.

 

Ezeket a könyveket olvastam el tehát az utóbbi időben. A poszt elég hosszú lett, így a jelenlegi olvasmányaim, a júniusi tervek és még pár gondolat a könyvfesztiválról és a közelgő könyvhétről a következő aktivitásomkor kerülnek majd a blogra. Ez remélhetőleg a közeljövőben megtörténik és nem ismét egy hónap kihagyással. De hát van, amikor így alakulnak a hetek. Lényeg, hogy az olvasásra szánjon időt az ember! :)

A képek forrása: Pinterest, moly.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://lulmakonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr4114854998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása