Boldizsár Ildikó: Hamupipőke Facebook-profilja
2018. augusztus 28. írta: Lulma

Boldizsár Ildikó: Hamupipőke Facebook-profilja

Meseterápiás esetek

Még a könyvhéten szemeztem ezzel a kötettel, de végül nem vettem meg. Most viszont augusztus-szülinap-ajándék Libri utalvány... szóval végül megvettem. Örülök neki, nagyon érdekes volt!

Igazából csak pár gondolatot szeretnék itt hagyni, mert nem vagyok szakértő, csak érdeklődőként olvastam el a könyvet. (Ahogy a Szívek Szállodája Roryja mondaná, "Bosszantóan széles az érdeklődési köröm." :D )

Kicsit tartottam attól, hogy száraz lesz a könyv és szakmai. Ez szerencsére nem igazolódott be. Laikusoknak is ajánlom, mivel olvasmányos, érdekfeszítő.

Egyéni és csoportos terápiás eseteket mutat be a szerző. Tetszett, hogy teljesen különböző társadalmi hátterű és korú személyek eseteit válogatta össze, így mutatva be a saját meseterápiás módszerét. Volt önmagát kereső fiatal lány, boldogságot kereső gazdag középkorú férfi, egy négytagú család kamasz gyerekekkel vagy épp egy feleségét gyászoló idős férfi.

Kezdetben nem fogadtam jól, hogy klasszikus, ismert mesékkel dolgozott - valahogy különlegesebbre számítottam. Ahogy haladtam előre a könyvben, úgy viszont számomra egyre érdekesebb élettörténetek és mesék következtek, amik már tényleg kevésbé voltak ismertek.

Személyes kedvencem Az égből jött lány és Lotilko szárnyai c. mesékhez kapcsolódó esetek, illetve a Kavicsok potyognak az égből fejezet mindhárom meséje és történései.

Érdemes folyamatában olvasni a könyvet, nem csak úgy felütni egy-egy fejezetet, mert valahogy így ad ki kerek egészt. Hol jókat mosolyogtam és bólogattam egy-egy módszeren, hol pedig együtt könnyeztem a terápia résztvevőivel. Érzelmekben gazdag az összes fejezet.

Szépen felépített a könyv. Kapunk be -és kiléptetést a mesei világba, valamint forrást a kötetben szereplő mesékhez. Az egyetlen kérdőjel talán bennem, hogy mit jelent az eredeti mese fogalma, amikkel Boldizsár Ildikó dolgozik? Például egy népmesének nem lehet tudni, mi volt a legelső verziója. Ó, és egy másik kérdés, ami felmerült bennem: Vajon a foglalkozásokon tényleg fejből mesél? Hogy tud megjegyezni ennyi szöveget? :)

Összességében amúgy tényleg jó olvasmány. Elgondolkodtató. Bár abban nem hiszek, hogy terapeuta nélkül is érhet el valaki olyan sikereket a problémamegoldásban, mint vezetett foglalkozáson, az mindenképp megfogalmazódott bennem, hogy több mesét szeretnék olvasni felnőttként és gondolkodni az egyes mesei kódokon, amik esetleg a saját életemre is vonatkozhatnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://lulmakonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr7314203641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása