Belinda Alexandra: Flamenco Párizsban
2017. szeptember 26. írta: Lulma

Belinda Alexandra: Flamenco Párizsban

Lassan már össze sem tudom számolni, hány Párizsban játszódó regényt olvastam. Megfognak az ilyen jellegű könyvek és általában nem okoznak csalódást... Épp ellenkezőleg! Belinda Alexandra neve számomra eddig ismeretlen volt, de biztos vagyok benne, hogy fogok még találkozni a szerző nevével a továbbiakban. A Flamenco Párizsban c. kötettel új kedvencet avattam.

Lenyűgöző ​családregény szeretetről, becsületről, árulásról.

Paloma édesanyja valaha a párizsi opera balett-táncosa volt, ám ő hiába szenteli életét a táncnak, nem veszik fel a balettkarba. Egy napon azonban titokzatos spanyol kísértet látogatja meg, hogy átadjon neki egy pár arany fülbevalót. 
A lány fejében egymást kergetik a kérdések: Mit akar tőle a szellem? A nagymamája miért gyűlöli annyira a flamencót? És miért utasították el a jelentkezését a tánckarba? A flamencónak köszönhetően rátalál a szerelem, nagyanyja meséiből pedig megismeri a gyökereit és a családja múltjában rejtőző sötét titkokat. 
A Flamenco Párizsban hű képet fest a női lélekről, ahogy egy család történetén keresztül bemutatja, milyen szélsőséges dolgokra hajlandóak a nők a szerelem és a szeretet jegyében. 
Minden részletében szenvedélyes elbeszélés a flamenco lényegéről, a „démonról”, mely ötvözi a belső erőt és a lelket a tánc és a zene ritmusával, ugyanakkor izgalmas bepillantás a balett világába. Felejthetetlen történet gazdag történelmi háttérrel a polgárháború dúlta Barcelonából és a 70-es évek Párizsából.

Az elején inkább a balett jelenik meg középpontban, de ahogy halad a történet, egyre jobban megismerhetjük a flamenco rejtélyes, tüzes, vérpezsdítő, magával ragadó világát.

Lenyűgözött a több szálon futó történet, ahogy kibontakoztak a múltbeli események és azoknak jelenre való kihatása. Igazán izgalmas volt a különböző társadalmi rétegek, családok kapcsolata. A végén pedig az a csavar - hát le a kalappal! Már olvasás közben is sejtettem valamit, de azért csak a legvégén lettem biztos abban, hogy miben rejlik Paloma csodálatos tehetsége, elszántsága. 

Erős nőalakokat ismerhettem meg, akik inspirálóan hatottak rám. Szinte az össze karaktert a szívembe zártam és tudtam meríteni történetükből, jellemükből.

A történetet átjárta a zene és nem egyszer nekem is kedvem lett volna táncra perdülni. Néhány spanyol dallamot meghallgattam, miután befejeztem a könyvet.

Csak ajánlani tudom, letehetetlen olvasmány.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lulmakonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr6312898940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása