Herczeg Ágnes-Páncél Andrea: Borról neked
2017. február 26. írta: Lulma

Herczeg Ágnes-Páncél Andrea: Borról neked

A hónap elején olvastam Sztanev Bertalan könyvét, melyben olyan hölgyekkel készít interjúkat, akiknek valamiképp közük van a borhoz, borkészítéshez. Már ebben a kötetben felkeltette az érdeklődésemet a Borról neked könyvcím, ami a Herczeg Ágnes pályáját bemutató fejezetben került elő. Felírtam magamnak ezt a címet, terveztem a könyv megvásárlását, de végül a könyvtárban rábukkantam. Ennek egyrészt örülök, mert így már el is olvashattam, másrészt viszont így sajnos nem kap helyet a polcomon ez a példány, nem lesz alkalmam újra és újra elővenni, átfutni egy-egy fejezetén. Márpedig nem jönne rosszul, baráti borestek vagy akár egy bortúra szervezése előtt.

Hiánypótló kötet elsősorban nőknek, a borfogyasztás és -választás legfontosabb tudnivalóiról.

Megismerhetjük a fontosabb hazai és külföldi borrégiókat, a szőlőmagolaj titkát, a fröccs divatot, olvashatunk a megfelelő bor- és ételpárosításról, design borászatokról, valamint megtudhatjuk milyen egy igazi szexi reggeli pezsgővel! A kötetben rengeteg praktikus tuti tippet találhatunk és a szerzők végre lerántják a leplet számtalan tévhitről is.

A Borról neked egy könnyed hangvételű, élvezetes olvasmány egy élvezetes témáról. Olyan érzés volt olvasni, mintha csak összeültem volna a szerzőkkel egy csajos borozgatásra és közben beszélgettünk volna a fülszövegben említett témákról. A könnyedségben itt-ott megfelelő mennyiségben vannak elrejtve a szárazabb adatok. Megismerhetjük hazánk és néhány más ország borvidékeit, képet kaphatunk a különböző szőlőfajtákról, összeszedhetünk egy kis szakzsargont a borok világáról, illetve abban is segítséget nyújt a kötet, hogy meg merjünk szólalni egy borszaküzletben, egy borkóstolón vagy egy impozáns éteremben, egy sommelier előtt.  Örültem a végén található film, üzlet, eseményajánlóknak is.

Egy-két részt mondjuk még laikusként is túl szájbarágósnak éreztem, de összességében igazán bájos, kedves stílusban íródott a könyv, amit minden borkedvelőnek csak ajánlani tudok.

A bejegyzés trackback címe:

https://lulmakonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr8112296329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása