Sztanev Bertalan: A bor női szemmel
2017. február 05. írta: Lulma

Sztanev Bertalan: A bor női szemmel

21 vallomás borról és borkultúráról

Múltkor a könyvtárban eszméltem rá, hogy sikerült negyed óra alatt könyveket választanom és még van negyven percem egy találkozóig. Hogy az időt elüssem, találomra vettem le ezt, a borról szóló kötetet az egyik polcról. A bort szeretem, időm sok volt, úgy voltam vele, miért is ne?. Azt kell mondanom, hogy ez volt az első, de koránt sem az utolsó ilyen témájú könyv, amit olvastam. Már fel is írtam magamnak még néhány további címet.

Kell egy könyv a borról a nőknek is! Olyan, amely engedi megláttatni a bor egy másik arcát olyat, amelyről beszélni csak ők tudnak. Huszonegy vallomás a borról olyan nőktől, akiknek az életét valamilyen mértékben meghatározta a bor. Vallomások a borról, ahogyan ők látják, ahogy a mindennapjaikban, ünnepeikben, örömükben és bánatukban tapasztalják, átélik. Sok személyes élménnyel, érzéssel, gyengédséggel, őszinteséggel és megértéssel van fűszerezve minden mondanivalójuk: kinek életről, másnak hivatásról vagy éppen csak egy szép szerelemről.
Akik a borról vallomást tesznek: Berecz Stéphanie, Bereczki Ibolya, Borbás Marcsi, Csézy Erzsébet, Debreczeni Mónika, Erdősi Mária, Garamváry Vencelné, Gál Helga, Gálné Dignisz Éva, Gere Andrea, Győri Enikő, Hajdu Edit, Heimann Ágnes, Herczegh Ágnes, Káli Ildikó, Keményné Koncz Ildikó, Kiss Eliza, Luka Enikő, Mészáros Gabriella, S. Hegyi Lúcia, Thummerer Éva.

Nagyon kellemes élmény volt ez az olvasás. 21 interjú, 21 inspiráló személyiséggel, akik ráadásul olyan szenvedélyesen és érzékletesen beszélnek a borászatról, a szőlőről, az illatokról, ízekről, hogy szinte minden oldalnál összefutott a nyál a számban és vágytam arra, hogy megkóstolhassam a különböző borfajtákat. Elárulom, hogy most, mialatt ezeket a sorokat írom, itt van mellettem egy pohár fehérbor. Azt kortyolgatom és próbálom kitalálni, miként bírálná az ízvilágát Gere Andrea vagy akár Herczeg Ágnes. Jómagam gyümölcsös ízeket érzek benne és a tavaszi virágillatú szélfuvallatot juttatja eszembe.

Szerintem ez a könyv egy érdekes bevezető lehet mindazoknak, akiket érdekel a bor és most kezdenek ismerkedni vele. Én is ittam ezelőtt már ezt-azt, kedvelem ezt az italt, de mostanában éreztem úgy, hogy szívesen belemélyednék a háterébe is. Az interjúk olvasása közben olyan volt, mintha én is ott lennék a kötetlen beszélgetéseken a szőlőben vagy épp a borospincében. Nem kizárt, hogy a jövőben ellátogatok majd egy-egy borkurzusra vagy bortúrára.

Könnyed, gördülékeny olvasmány volt, jól esett.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lulmakonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr5312184956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása