Itt találtam a Harry Potter Book Taget és úgy éreztem, nekem is ki kell töltenem. A book tageknél szinte mindig megemlítem, hogy minden kérdésre tudnék HP-s választ adni, de általában sikerül visszafognom magam. Ezúttal viszont végre kiélhetem magam és 30 Harry Potter témájú kérdésre felelhetek! Juhé!

1. Kedvenc könyv?

Régebben a Harry Potter és az azkabani fogoly volt, mert abban nem szerepel Voldemort semmilyen alakban, de most már az ötödik részt, a Harry Potter és a  Főnix Rendjét mondanám. Kedves számomra a Grimmauld téren töltött időszak, Sirius és Harry kapcsolata, az ottani karácsony, az egésznek a hangulata.

2. Legkevésbé kedvenc könyv?

A második, azaz a Harry Potter és a Titkok Kamrája. Hátborzongató volt a könyv és a film is. A falban suttogó hang, a pókok, a kígyó miatt. Szerintem sokkal félelmetesebb, mint a további részek.

3. Kedvenc film?

Nehéz kérdés. Talán a 7/1. Áh, mindegyiket imádom!

4. Legkevésbé kedvenc film?

Na jó, a hatodik elég fura lett. Dühös voltam az Odú felgyújtása miatt és Harry és Ginny egymásra találása is elég béna volt. 

5. Kedvenc idézet?

"-After all this time?
-Always."
Ezen kívül sok Dumbledore idézet van, ami nagyon bölcs és szép.

6. Kedvenc Weasley?

Az ikrek! <3 

7. Kedvenc női karakter?

A könyvben egyértelműen Ginny. Sajnos a filmben nekem annyira nem jött át. McGalagonyt is nagyon bírom.

8. Kedvenc gonosztevő?

Malfoy annak számít? Gonoszkodó, de egyben változásra képes és esendő.
"-Félsz, Potter?
-Csak szeretnéd." Ezt az idézetet máig imádom a filmből. :)

9. Kedvenc férfi karakter?

Perselus Piton. - Tegyük hozzá, hogy csak azután, miután teljes képet kaptam róla. Amíg nem derül ki az igazság, addig Lupin és Sirius voltak a kedvenceim, mindketten fantasztikusak. A hetedik részt követően viszont a szívembe zártam Pitont és csodálatosnak találom, ahogy Rowling felépítette a karakterét.

10. Kedvenc tanárod/professzorod?

McGalagony, illetve  - bár csak egy évet tanított - Lupint is jó tanárnak tartottam.

Melyiket választanád inkább...

11. A) megmosni Piton haját vagy B) eltölteni egy napot Lockhart hencegését hallgatva?

Lockhartot ki nem állhatom, inkább a hajmosás. Ha lehet, azért kesztyűt húznék. :D

12. A) egy lelkes Bellatrix-szal vagy B) egy dühös Mollyval párbajoznál?

Mollyval egy oldalon állok, vele csak akkor párbajoznék, ha valami szakkörön lennénk és ő tanítana. Legyen Bellatrix, csak nehogy eltaláljon!

13. A) a Roxfort Expresszel vagy B) repülő autóval utaznál el a Roxfortba?

Természetesen a Roxfort Expresszel. Át szeretném érezni a közös utazás hangulatát, vennék néhány finomságot a büfés boszorkánytól és összeismerkednék a diákokkal.

14. A) megcsókolni Voldemortot vagy B) Umbridge-ot pezsgőfürdőben részesíteni ?

Fúj... Legyen Umbridge. Gyorsan elkészítem a fürdőt bedobom, aztán kész. A prefektusi fürdőszobát nem érdemli meg, valami szerényebb kádat keresnék neki. Például azt, amiben előzőleg Piton hajat mosott.

15. A) Hippogriffen lovagolni vagy B) Tűzvillámon repülni ?

Tűzvillám! Mindenképp kipróbálnám a legjobb versenyseprűt!

16. Van olyan karakter, aki iránt máshogy éreztél a filmekben?

Ginny nem tudtam megkedvelni a filmben és Neville jellemfejlődése is jobban átjött a könyvben.

17. Van olyan film, ami szerinted jobb volt, mint a könyv?

Nincs, egyértelműen a könyvek a jobbak.

18. Richard Harris vagy Michael Gambon jobb Dumbledore?

Nekem nem volt zavaró a váltás. A könyvbeli Dumbledore a mérvadó. Amúgy sem a kedvenc szereplőm, összességében mindkettő jó volt a maga módján és játszott, ahogy tudott.

19. Melyik az a dolog (személy vagy esemény), ami nem volt benne a filmben, de te hiányoltad?

A házimanók a konyhában, Winky története és az ötödik részben a kórház, ahol Neville szülei és Lockhart is megjelennek. Ezen kívül még számos dolog volt, de most hirtelen ezek jutottak eszembe.

20. Ha átalakíthatnád valamelyik filmet, melyik lenne az?

A hatodikat mindenképp. Eléggé összecsapott lett, pedig a könyv igazán jó, részletgazdag.

21. Az érzéseid szerint, melyik az a ház, amelyikbe te is tartozhatnál?

Szerintem elég bátor lennék a Griffendélhez. Még a horoszkópom is oroszlán, oda húz a szívem.

22. Melyik házba soroltak be Pottermore-on?

A Mardekárba. Kicsi cikinek éreztem, de még mindig jobbnak tartom, mint a Hugrabugot. Bocsi annak, aki ott van. :) ---> UPDATE: Rosszul emlékeztem, a Hollóhátban vagyok. Régebben, mikor még máshogy nézett ki az oldal, egy másik email címemmel regisztráltam és akkor még a Mardekárban voltam. Nemrég, amikor frissítették az oldalt (és sokkal szebb lett) újra teszteltem és a Hollóhátba kerültem. Ma már azt is tudom, hogy a patrónusom egy hiúz.

23. Melyik tantárgy lenne a kedvenced?

A bűbájtan nem rossz, de a hatodik részben Lumpsluck miatt nagyon megkedveltem a bájitaltan órákat is.

24. Szerinted melyik a leghasznosabb varázsige, amit érdemes megtanulni?

Az Invito és az Expecto Patronum. Tudni szeretném, mi lenne a patrónusom.

25. Melyik az a karakter, akivel azonnal összebarátkoznál?

Talán Ginny, de szerintem Hermionével is jót olvasgatnék. Aztán remélhetőleg az ikrek is befogadnának a köreikbe.

26. Ha a tulajdonodban lehetne a Halál ereklyéi közül egy, melyiket választanád?

A köpenyt.

27. Van olyan dolog, amit megváltoztatnál a könyvekben?

Elvarázsolnám az utolsót, hogy időnként új oldalak íródjanak és mindig folytatódjon. Egyébként érdekelne, hogy Harryék miként fejezik be az iskolát, milyen érzés volt nekik visszatérni még egy évre az iskolapadba, a nagy csata után.  

28. Kedvenc Tekergő?

Lupin és Sirius.

29. Ha visszahozhatnál egy szereplőt az életbe, ki lenne az?

Dobby és Fred. És Lupin, Tonks, Sirius. 

30. Halál ereklyéi vagy Horcruxok?

img_20160711_141158.jpg

Ennyi lett volna a Harry Potter Book Tag. Nem hívok ki senkit, bárki kitöltheti, aki egy kicsit is szereti a sorozatot.