Agatha Christie: Az Ackroyd-gyilkosság
2016. szeptember 07. írta: Lulma

Agatha Christie: Az Ackroyd-gyilkosság

Immár egy hete beléptünk az őszbe, én meg még nem is hoztam semmit a blogra... pedig már a harmadik könyvnél tartok szeptemberben. Agatha Christie regényét még augusztus végén kezdtem el, de nem sikerült már nyáron befejeznem. Nem volt hosszú olvasmány, de valahogy lassan olvastam, minden este csak pár oldalt. Ez természetesen nem a könyv hibája, hiszen ismét egy zseniális AC krimiről van szó, csupán én voltam lustább olvasás terén.

Fülszöveg: "King's Abbot békés falucska. Mindenki ismeri egymást, mindenki mindenkiről mindent tud, vagy tudni vél. Ám egyszer csak rejtélyes gyilkosság kavarja fel az álmos hétköznapokat. Vajon kinek állt érdekében meggyilkolni a környék leggazdagabb emberét? A számtalan gyanúsított egyikének sincs alibije, s rendre kiderül, hogy titkok lappanganak a nyugodt felszín alatt. Hercule Poirot, a belga mesterdetektív előtt semmi nem maradhat sokáig rejtve, holott nyomozása során nem használ más eszközt, csupán „szürke agysejtjeit”.

Agatha Christie regénye változatlanul lebilincselő olvasmány."

Az írónőtől az egyik kedvencem a Poirot karácsonya, ami szintén egy családi eseményen lezajló gyilkosságot mutat be. A családtagok titkolózását és a különböző kapcsolatrendszerekből adódó kavalkádot véltem felfedezni Az Ackroyd-gyilkosságban is, ezért fogott meg annyira. Hihetetlenül izgalmasnak találom, amikor egy kis faluban mindenki ismer mindenkit és titkolóznak az emberek, védik egymást, de apránként elárulják az ismerőseiket és kirakósként lehet összerakosgatni a történet darabkáit. Poirot fantasztikus érzékkel szedi ki az információt az emberekből. Tipikus módszere, hogy megpróbálja megtalálni a közös hangot a falubéliekkel. Leáll az asszonyokkal pletykálni, kedveskedő nagyapafigurát alakít a fiatal lányoknak, elbeszélget egy whisky mellett a férfiakkal... Szépen lassan megnyílnak előtte az emberek és ennek a furfangos kis belga detektívnek újra és újra sikerül megoldania egy-egy rejtélyt.

Bevallom őszintén, már az elején volt egy tippem, hogy ki lesz a gyilkos. Egy kósza mondat ültetett bogarat a fülembe és nem bírtam megállni, a könyv végére lapoztam. Nagy meglepetésemre sikerült ráéreznem a gyilkos személyére. Azért így is élveztem az olvasást. Általában nem zavarnak a spoilerek, inkább az szokott érdekelni, hogyan jut el egy-egy pontig a cselekmény.

Időnként kedvet kapok újra Agatha Christiet olvasni. Számos művén túl vagyok már, de azért még akad olyan, amit nem ismerek vagy már olyan régen volt a kezemben, hogy elfelejtettem, miről is szól. Nem értem, Az Ackroyd-gyilkosságot miért nem olvastam eddig, hiszen tényleg nagyon jó és ráadásul Poirot nyomoz benne. Szerintem ő a legjobb Christie karaktereiből. Ajánlom mindenkinek őt is és az írónő többi regényét is!

A bejegyzés trackback címe:

https://lulmakonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr9111686867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása