Dana Bate: Iránytű a szerelemhez és titkos lakáséttermekhez
2018. július 14. írta: Lulma

Dana Bate: Iránytű a szerelemhez és titkos lakáséttermekhez

A címből engem a "lakásétterem" kifejezés fogott meg, mikor megláttam a könyvtárban ezt a könyvet. Nem ismertem a szerzőt és különösebben a borító sem volt szimpatikus, mégis úgy döntöttem, egy próbát megér. A címmel továbbra sem barátkoztam meg, de a történet nagyon elkapott és kifejezetten tetszett!

A főszereplő Hannah, akinek szenvedélye a főzés, egy unalmas irodai munkában ragadt, amihez szülei juttatták anno. A lány együtt él politikusnak készülő barátjával. Ő egy ideig egyenesen szexisnek találja, hogy Hannah állandóan egy szál kötényben flangál a konyhában. Ám már röviddel a könyv kezdete után szakítanak, ez indítja el a cselekményt. Hannah barátnője, Rachel segítségével végül belevág régi álmába: lakáséttermet nyit.

Egyszerűnek tűnik a vállalkozás. Nem kell más, mint egy lakás (Hannah új albérlete), egy jó kis menüsor, valamint a meghívók kiküldése. Igen ám, de az egész illegális, ezért lesz titkos a projekt. Aztán jönnek a gondok. Az albérlet beázik, új hely kell az utolsó pillanatban. A vacsorára nehéz koncentrálni, ha közben egy jóképű idegen figyeli az embert. Az expasi  - és új nője pedig a legrosszabbkor bukkan fel...

Egymást követik a kalamajkák. Hannah döntéseivel nem értettem mindig egyet és bizony sokszor megsajnáltam, a szerelmi élete miatt. Na de a főzőtudománya! Szívesen részt vettem volna bármelyik általa adott vacsorapartin! (Persze ha a főbérlő nem tudja meg.)

Hamar elolvastam a könyvet. A végéről nekem talán annyi hiányzott, hogy vajon később Hannah legálisan is belekezd majd egy ilyen bizniszbe vagy hagyományos éttermet fog nyitni? Az biztos, hogy jó úton jár álmai megvalósítása felé, ami inspiráló.

A könyv olvasása után még ott motoszkált a fejemben a lakásétterem, mint olyan. Rá is kerestem és találtam is párat itt Budapesten is. Beteszek ide egy linket, ami a főváros öt legjobb lakáséttermét ajánlja.

Ajánlom a könyvet azoknak, akik szívesen olvasnak gasztronómiai témákról, akár receptekről is (igen, azokat is tartalmaz a regény).

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lulmakonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr2314113217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása