Gwenda Bond: Lány a kötélen
2017. február 18. írta: Lulma

Gwenda Bond: Lány a kötélen

Ez az a könyv, ami  egy unalmas postai sorban állásnál jött velem szembe. Egy ideje a postákon már nem csak levelet adhatsz fel, számlákat fizethetsz be, hanem számos terméket, például édességet, teát vagy épp könyvet is vásárolhatsz. Ráadásul a könyveket általában kedvező áron. Ez a kötet is szuper akciós volt és először a címén akadt meg a szemem. Ugyan A lány a vonaton c. regényt még nem olvastam, de a Lány a kötélen címből rögtön arra asszociáltam, hogy talán valami kapcsolat lehet a kettő között. Nos, kapcsolat az nincs, viszont egy újabb kedvenc könyvre leltem ebben a példányban.

Üdvözli nézőit a Cirque American!

A tizenhat éves Jules Maroni álma, hogy kötéltáncos édesapja nyomdokaiba léphessen a magasban. A Repülő Garciák jelenléte azonban könnyen keresztülhúzhatja a lány számításait. A rivális Maronik és a Garciák ugyanis hosszú évtizedek óta esküdt ellenségként kerülik egymást…

Jules azonban nem hajlandó tudomásul venni a családi drámát, és csakis a drótkötélre összpontosít. De amikor felfedez egy pávatollat – egy hírhedt, balszerencsét hozó tárgyat – a jelmezén, Jules kis híján elveszíti az egyensúlyát. Miközben egyre több titokzatos, balszerencsét hordozó talizmán bukkan fel a színen, Jules rájön, nincs más választása: segítséget kell elfogadnia, mégpedig a legváratlanabb forrásból: Remy Garciától, aki mellesleg a Cirque legjobb légtornásza.
De mitől óvja annyira nagyanyja a lányt? Mit tartogatnak Jules számára a Nagy Arkánum lapjai? Meg lehet-e változtatni előre megírt sorsunkat?

Nem ez volt az első cirkuszos könyvem. Anno rajongtam a Rémségek Cirkusza sorozatért, tavaly pedig nagy lelkesedéssel olvastam Müller Pétertől az Isten bohócait. Bár ezek a könyvek nagyon eltérő stílusúak és témájúak, mégis összeköti őket a cirkusz misztikus világa.

A Cirque American is egyszerre kalauzol el egy mágiával, kalandokkal, halálközeli élményekkel és szenvedéllyel teli világba. Csak akkor válts jegyet, ha bírod az izgalmakat!

Elsőre talán sablonos lehet a Rómeó és Júlia szál (szó szerint, ezekkel a nevekkel), de a körítés teljesen jó. Olvasás közben együtt izgultam Jules-szel, amikor épp a kötélen táncolt, illetve akkor is, amikor épp Remyért epekedett. Szinte én is a nézők között éreztem magam, annyira át tudtam élni a leírtakat. Láttam molyon egy olyan véleményt, hogy jobb, mint egy thrillert nézni - és tényleg. Ritkán maradok fent egy könyv miatt, mióta dolgozom, de most megtettem. Csak faltam az oldalakat, főleg, ha épp olyan rész volt, amikor Jules két épület között sétált épp drótkötélen. Az utolsó előadásnál pedig szinte úgy leizzadtam, ahogy Jules, mikor... na , de nem spoilerezek.

Az biztos, hogy meglepően jó volt ez a könyv. Az szerzőről eddig még nem hallottam, de mindenképp utánanézek majd a további köteteinek.

Rejtélyek, nyomozás, visszafojtott lélegzet, szerelmi szál - ez a cirkuszi témájú könyv mindent megad, ami egy jó kis történethez kell. Szerettem és örülök, hogy a polcomra került.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lulmakonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr312271312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása