BooBook Tag
2017. július 19. írta: Lulma

BooBook Tag

Szeretem ezt a blogot követni és már jó ideje kinéztem magamnak rajta ezt a book taget. Különlegesebb, mint az átlagos tagek. Végre nem csak könyvcímekre kérdez rá, hanem kicsit személyesebb témákat vet fel és a blogolás hátterét taglalja. Nézzük hát a BooBook Taget!

Mi a fő motivációd a blogolásra?

Saját magam szórakoztatása. Az írás teljesen kikapcsol, mondhatni ez számomra flow élmény. Amikor írok, csak erre koncentrálok, átadom magam a tevékenységnek és nagyon jó érzés tölt el.

Milyen tanácsot adnál a kezdő blogger énednek?

Még ma is érvényes: Többször át kéne néznem az egyes posztokat, ugyanis hajlamos vagyok gépelési hibákat hagyni. Illetve talán azt is, hogy ha valami nem tetszett, azt nyugodtan le lehet írni. Attól, hogy mások szerették, nekem nem feltétlenül kell - és fordítva. A blog a saját gondolataimat tükrözze.

Az életben mennyire vagy kritikus és elemző alkat?

Nagyon. Képes vagyok sokáig rágódni bizonyos dolgokon, embereken...Inkább elemző vagyok. Kritikus kevésbé, talán gúnyos vagy cinikus vagyok többször.

Van kialakult szertartásod olvasáshoz, blogoláshoz?

Blogoláshoz igen. Van egy fotelom, amibe betelepszek. Sokszor illatgyertyákat is meggyújtok, odakészítek valamilyen innivalót és kezdődhet az írás. Ez nyáron időnként annyiban tér el, hogy kiülök a kertbe, mint most is és itt írogatok a levegőn.
Olvasni legjobban ágyban szeretek. Ha jó a könyv, akkor akár egész nap. Mostanában legtöbbször esténéként olvasok, de néha elkap a hangulat és tömegközlekedésre is magammal viszem az adott könyvet.

Hogy állsz a recenziókkal?

Egy időben folyamatosan érkeztek hozzám, de ezek a kapcsolatok jelenleg szünetelnek. Nyilván jól esne, ha ismét megkeresnének. Mindig nagyon örültem, ha kaptam felkérést, de mivel könyvtárba járok, nem maradok így sem olvasnivaló nélkül. Az a véleményem a recenziókról, hogy ha valakinek nagyon beindulnak, nehéz megtalálni a középutat, hogy tényleg csak olyat vállaljon el, ami illik az ő stílusához. Egyre több blogon látom, hogy szinte eladják magukat és már nem lehet tudni, hogy vajon melyik bejegyzés született önszántukból és melyik felkérésre. Velem is megesett, hogy elfogadtam egy recit, de végül kellemetlen volt írni róla, mert nem élveztem a regényt.

Mi volt az első könyv, amit elolvastál?

A két Lottira emlékszem, de szinte biztosan nem az volt, hanem valamilyen mesekönyv. Amikor a bátyám a betűket tanulta, ötéves voltam és mindig megkérdeztem, melyik micsoda... Végül az óvodában volt, hogy egész meséket elolvastam magamnak.

Ha választanod kéne, melyik mai könyvet tennéd egy időkapszulába? Melyik könyv lehet releváns a későbbi korok embereinek is?

A könyvtolvajt, illetve Elisabeth Gilbert Big Magic-jét talán. Nekem legalábbis sokat adtak, talán másoknak is közvetítenének értékeket.

Van olyan könyv, ami megváltoztatta valamilyen módon a gondolkodásod, ezáltal az életed?

Az előbbi két könyv ide is jó példa, de úgy összességében azt mondanám, hogy az önsegítő könyvek ilyenek számomra.

Melyik könyvbéli szereplővel tudsz leginkább azonosulni?

Az Ízek, imák szerelmek főszereplőjével. Imádtam a kalandjait és a fejlődését. Ráadásul olyan időszakban olvastam, amikor sokat tudtam belőle meríteni.

Ha az életedről könyv készülne, szerinted ki írná?

Blog lenne inkább és én.

Melyik a legfurcsább könyv, amit valaha olvastál?

Mese a vakondról, aki tudni akarta, hogy ki csinált a fejére. Már a cím is mindent elmond.

Melyik kötethez kötődik egy számodra kedves emlék?

Már elkezdtem írni, hogy az összes Harry Potter, de bevillant egy másik emlék. A Gyűrűk Ura 3.. részét vittem egy nyaralásra Horvátországba és amikor a tesóm unatkozott, felolvastam neki belőle, hitelesen utánozva az egyes karakterek hangját. Az énekeket is előadtam.

A múltból vagy jelenből vagy akár egy könyvből kit látnál legszívesebben a könyvklubodban?

Hermione Grangert vagy akár az őt játszó színésznőt, Emma Watsont.

Ha választhatnál, milyen varázserőd lenne?

Teleportálás. Imádtam régen a Bűbájos Boszorkákat és ez volt belőle a kedvenc varázserő típusom.

Mi lenne a patrónusod?

Hú, a Pottermore-on azt hiszem valamilyen kisebb ragadozó volt. Ez hasonlít az én elképzelésemhez, a nőstény oroszlánhoz.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lulmakonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr2312673805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása