George R. R. Martin: A Hét Királyság lovagja
2015. január 16. írta: Lulma

George R. R. Martin: A Hét Királyság lovagja

george_rr_martin.jpgTrónok Harca rajongóként már egy ideje szemeztem George R. R. Martin újabb könyvével, A Hét Királyság lovagjával. Mikor megláttam egy ismerősömnél, nem bírtam tovább és kölcsön kértem tőle. Nem bántam meg.

Fülszöveg:

"A Királyvár nyomornegyedében malacokat hajkurászó Dunk élete először akkor vett váratlan fordulatot, amikor egy kóbor lovag maga mellé vette fegyverhordozónak. Tíz évvel később az újdonsült lovag élete újabb fordulatot vesz, amikor első lovagi tornáján a Targaryen-ház tagjaival vívhat. Ám aki sárkányokkal táncol, könnyen megégetheti magát...George R. R. Martin A Tűz és Jég dalával párhuzamosan írt kisregényei Westeros múltjába visznek el minket, amikor még a sárkánykirályok uralják a Hét Királyságot, ám hatalmukat belviszályok és trónkövetelők fenyegetik - veszélyes és izgalmas idők egy kóbor lovag és fegyverhordozója számára. A Hét Királyság lovagja kötelező olvasmány a Tűz és Jég dala regények rajongói számára, és ideális ízelítő azoknak, akik eddig csak a tévésorozatból ismerték Westeros lenyűgöző világát."

Tipikus Martin. Nyomokban tartalmaz párbaj után a sisakban ragadt fél agyvelőt, harcot, törpéket, lovagokat, fegyverhordozókat, cselszövést, árulást, álruhákat. Abban az időben játszódik, amikor még voltak jófej Targaryenek, (nem csak az a kis ribanc). A cselekmény jóval egyszerűbb, mint a Tűz és Jég dala sorozatban, mivel itt szerencsére csak egy szálon fut. (Szeretem a bonyolultabb felépítésű regényeket is, de a Tűz és Jég dala könyveket valljuk be, nem egyszerű olvasni.)

Kedvenc karakter: Egg. „Kérsz egy pofont?” Szerencsétlen gyereknek túl sokszor kellett hallania ezt a mondatot Dunktól, eltűrve, hogy egy alacsonyabb rangú (sőt, rang nélküli) személyt kell szolgálnia. Már az elejétől fogva egyértelmű volt, hogy valamit titkol a srác. Martin nagyon jól adagolta a rejtélyek megoldását, ahogy tőle már megszokhattuk. Most kissé befejezetlennek éreztem a szerelmi vonalát a történetnek, az író, akinek a karakterei fűvel-fával, rokonnal hálnak, most nagyon szűzies főszereplőt kreált. Ha már annyit hangoztatta, hogy Dunk még sosem volt nővel, legalább azt a kis vörös úrnőt megszerezhette volna magának. De nem, csak egy kis hajfétis jött elő belőle, mint mikor Samu Galadriel hajszálait kívánta meg.

Szóval jó a könyv. Ajánlom a Trónok Harca rajongóknak. Mondjuk, akik csak a sorozatot nézik, azok ne számítsanak ismerős karakterekre. A Frey esküvőnél azért én is vártam valamit, de úgy látszik, Walder ősei még nem voltak olyan jó rendezvényszervezők. :D Azért így is volt bőven akció, izgalmakban nem volt hiány.

Szeretem Martin kisebb regényeit, pl. a Lázálom is nagyon tetszett. Igazából az jobban, mint ez, mert érdekes volt tőle más témát is olvasni, nem csak lovagosat. Az ő könyveiben még nem csalódtam, és várom már a 6. Tűz és Jég dala kötetet is. Amíg megjelenik, addig pedig tökéletes kis hangulatidéző A Hét Királyság lovagja.

738628f.gif

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lulmakonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr87080341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása