Mit olvastam 2014-ben?
2015. január 03. írta: Lulma

Mit olvastam 2014-ben?

2014-ben folyamatosan vezettem egy listát arról, hogy mit olvastam. Hol izgalmasabb, hol romantikusabb könyveket kerestem, néha kevesebbet, néha többet tudtam olvasni egy-egy hónapban. Íme, a lista:

Mit olvastam 2014-ben ?

JANUÁR

1.      Leiner Laura: Szent Johanna Gimi 8. Örökké
Méltó lezárása volt az előző hét kötetnek. Még vártam volna néhány fordulatot, de tetszett, kétszer is elolvastam. Renáta olyan idegesítő maradt, mint volt, de a suli utáni élete irigylésre méltó.

2.      Joanne Harris: Ötnegyed narancs
Tőle már olvastam a Csokoládét, illetve annak 2 folytatását, amiket nagyon szerettem. Korábban a Szent bolondok is tetszett tőle. A narancstól többet vártam volna, de végigolvastam, izgalmas, fordulatos volt. Rá kell hangolódni a stílusára. Sztori: szokásos… rejtélyes hölgy, valamilyen üzletet nyit, közben fény derül a múltjára.

3.      Marian Keyes: A legfényesebb csillag
Öt szálon haladó történet melyek a végén összefutnak. Nem tetszett. Egy-két fordulaton kívül borzasztó volt. Csak azért fejeztem be, mert kíváncsi voltam, „mi lesz”. Jobb lett volna, ha félbehagyom, nagy hülyeség.

4.      Nyulász Péter: Miazmég
Nem tetszettek annyira ezek a találós kérdések. Egy-kettő volt talán, ami igen.

5.      Varró Dániel: Akinek a foga kijött
Varró Dani stílusát nagyon szeretem, szuper rímei vannak!

6.      Lackfi János: Százérintő
Nem fogott meg, szinte már alig emlékszem a versekre. Az illusztráció viszont szép volt. Leírják a mondókák mellé a játék menetét is, ez kissé erőltetett, mintha rákényszerítenék a szülőkre, hogy ezt játsszák a gyerekkel.

FEBRUÁR

7.      Arthur Golden: Egy gésa emlékiratai
A filmet kétszer láttam, nagyon szeretem, a könyvet is imádtam! Egyik kedvencem lett. Mivel előbb a filmet láttam, a könyvben a gésakörzetek bezárásához érve csodálkoztam, hogy még jó pár oldal van hátra. A filmet lerövidítették kicsit néhány részletet kihagytak. Végül is érthető, hiszen a vége már nem teljesen a gésaéletről és a japán kultúráról szól, hanem a háború miatti hányattatásokról. A könyvet teljesebbnek éreztem, mint a filmet, jobban megmagyarázza a dolgokat. Nagyon-nagyon jó volt.

8.      Agatha Christie: Feketekávé
A bűnügyi regények koronázatlan királynőjétől már megszoktam, hogy zömmel izgalmas, fordulatos történetekkel áll elő, most sem volt ez másképp. Nem a kedvencem (mert az a Gyilkosság az Orient expresszen és a Tíz kicsi néger), de tetszett, ráadásul Poirot nyomozott benne, aki az írónőtől a kedvenc karakterem.

9.      Ken Follett: A katedrális
Nagyon-nagyon jó, izgalmas, fordulatos. Imádom a középkori történeteket, minden benne van ami kell – cselszövés, háború, szerelem stb – egyik kedvenc könyvem lett.

MÁRCIUS

10.  Pánikszoba
Jobb mint a film.

11.  J. K. Rowling: Harry Potter and the Deathly Hallows
Magyarul már sokszor olvastam, angolul is szuper volt!

ÁPRILIS

12.  Dan Brown: A megtévesztés foka
Imádom J Eddig az összes tetszett, amit tőle olvastam. Ez most nem az a misztikus, kicsit történelmi beütésű volt, hanem inkább tudományosabb. Bár a történet persze csak fikció, van benne igazság, a politikusok csalásai, hazugságai és hatalmai játszmái nagyon reálisak. Izgalmas volt, az első 100 oldal után már letehetetlen (addig még kicsit vontatott volt nekem).

13.  Stieg Larsson: A tetovált lány
Először nem tetszett, bonyolult volt és lassan bontakozott ki a cselekmény, illetve találkozott össze a két szál, de miután ez megtörtént, már nem tudtam letenni. Izgalmas volt és egy fontos, érdekes témát járt körbe. Lehetséges, hogy el fogom olvasni a folytatásait is, ha lesz rá időm. A filmet is meg fogom nézni!

MÁJUS

14.  Jerome Coctoo: Boldogságkeresők
A könyv, amit minden évben elolvasok. Imádom. Nyugalmat áraszt, könnyed, de mégis fordulatos a cselekménye. Ha egyszer megtalálom egy antikváriumban, biztosan megveszem, hogy ne mindig csak könyvtárból vegyem ki, hanem itt lehessen a polcomon.

15.  Jerome Coctoo: Francia négyes
A Boldogságkeresők szerzőjének egy másik könyve. Ez kevésbé tetszett, nem olvasnám újra, de a stílus és a hangulat, amit annyira kedvelek a másik műben, itt is meg-megjelenik.

16.  Andrea Rohloff: Hótündér – Egy török börtönbe jutott lány naplója
Megtörtént eset, Andrea a börtönben töltött idő alatt naplót vezetett, és kiadta könyvváltozatban. Nagyon érdekes és izgalmas, elgondolkodtató! Örülök, hogy véletlenül rátaláltam a könyvtárban. A legjobban az tetszett, hogy úgy láttam a börtön lakóit, a rabokat, mintha nem is lennének bűnösök, mert Andrea szerintem nem volt bűnös, és ahogy barátságot kötött a többiekkel, olvasóként át tudtam venni az ő látásmódját.

JÚNIUS

17.  Agatha Christie: Gyilkosság az Orient Expresszen
Újraolvastam, még mindig jó. Nem csoda, hogy ritkán van bent a könyvtárban...

18.  Conn Iggulden: A hódító – A sztyeppei farkas
El fogom olvasni a folytatásait is, nagyon érdekes és izgalmas volt. Ez a rész Dzsingisz kán (egykor Temüdzsin) ifjúságáról szólt, már várom a hódításairól szóló könyveket is, ha lesz rá időm. (à Végül a folytatásai már nem voltak olyan érdekesek, többszálon futott a történet, de ezek a szálak nem voltak részletesen kidolgozva, így csak felületesen ismertem meg az egyes szereplőket, pedig általában a mellékszálak is izgalmasak a kalandregényeknél. )

19.  Takami Kósun: Battle Royale
Izgalmas, de nem olvasnám újra, ahhoz túl brutális :D Kicsit kiszámítható volt a vége. Kissé személytelen volt… nem hatódtam meg úgy az egyes halálokon, mint az Éhezők Viadalában. 42 gyerek harcolt egymással, de emiatt olyan hosszú volt a könyv, hogy szinte mindenki csak egy fél, maximum 2 oldalt kapott, amikor a haláláról volt szó. Így rideg és tárgyilagos volt, nem jöttek át annyira az érzelmek.

20.  Mary Higgins Clark: Hová tűntek a gyerekek?
Egész jó kis krimi, főleg, hogy könyvhéten vettem 500 ft-ért.

JÚLIUS

21.  Papp Diána: Kerek perec
Könnyed, nyári (vagy bármilyen évszakban, szabadidős) olvasmány, szívesen olvasnék még az írónőtől.

22.  Jerome Coctoo: Lelke bolondjai
Nincsenek rá szavak... csodálatos!

23.  Agatha Christie: Öt kismalac
Már egyre kevesebb van, amit nem olvastam tőle, főleg amiben benne van Poirot, de ez még ismeretlen volt eddig. Viszont nagyon jó.

AUGUSZTUS
(Augusztusban néhány könyvet újraolvastam a saját könyvespolcomról, főleg szórakoztató vagy romantikus témájúakat, pl. Fejős Évától a Karibi nyárt és a Helló, Londont.)

24.  Kiss Angéla: London csak oda
Nagyon tetszett J Szívesen olvasnék még az írónőtől. Hasonlít Papp Diána könyvére, nyáron jó ilyen egyszerű dolgokat olvasni… Vagy bármikor, ha kikapcsolódásra vágyik az ember.

25.  George R. R. Martin: Lázálom
Martintól nem vártam mást, nagyon tetszett ez a regény, kellően izgalmas és fordulatos volt.

SZEPTEMBER

26.  Fejős Éva: Hotel Bali
Izgalmas volt és nagyon kikapcsoló.

27.  Fejős Éva: A mexikói
Nem volt annyira jó, mind az eddigiek tőle… vagy lehet, hogy most már meguntam, hogy mindegyik könyve ugyanarra a témára épül, szingli harmincas nő változásra vágyik, kitör a mindennapokból, rátalál a szerelemre, stb. Az eddigiekben legalább érdekesebb történetekkel tálalta ezt.

28.  John Grogan: Marley meg én
Számomra újdonság volt, hogy a jól ismert film egy könyv alapján készült, ráadásul a könyv igaz történet alapján íródott. John Grogan aki csupán csak a kutya nevét változtatta meg, saját családjáról írta a könyvet. Sokkal jobb volt, mint a film, pedig azt is nagyon szeretem.

OKTÓBER

29.  Ken Follett: Az idők végezetéig
A katedrális folytatása, ám csak annyiban, hogy ugyanazon a helyszínen játszódik és A katedrális szereplőinek leszármazottjainak története. Emiatt hasonló stílusú és a karakterek jelleme is nagyjából megegyezik, lehet tudni, hogy ki, kinek az utóda. Nagyon izgalmas, kicsit jobban tetszett, mint az első könyv.

NOVEMBER (Olvastam egy Lakatos Levente könyvet is, de az akkora szenny, hogy nem is írom le.)

30.  Elizabeth Gilbert: Ízek, imák, szerelmek
Most olyan szinten van nálam ez a könyv, mint Jerome Coctoo könyvei. Imádom. Nagyon sokat tanultam belőle. Boldogság keresése, elfogadás, az élet élvezete… mintha csak nekem szólna.

DECEMBER

31.  Fejős Éva: Szeretlek, Bangkok
Érdekes volt rögtön az Ízek, imák, szerelmek után olvasni, mert nagyon hasonló, csak magyar szerzőtől. Említi is az írónő, hogy hasonlónak érzi a bangkoki útját Elizabeth Gilbertéhez. Hasonlóan élvezetes is volt.

32.  F. H. Burnett: A padlásszoba kis hercegnője
Gyerekkoromban imádtam ezt a könyvet, most újraolvastam és felnőttként is nagyon tetszett! Jobban tetszik, mint Burnett híresebb alkotása, A titkos kert…

33.  J.K. Rowling: Átmeneti üresedés (nem biztos, hogy befejezem januárig, de eddig nagyon jó!)

A bejegyzés trackback címe:

https://lulmakonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr857037851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása