Olvasási szokások
2015. április 04. írta: Lulma

Olvasási szokások

Felesleges mentegetőzni, mostanában nem sok kedvem/időm volt olvasni. A legutolsó poszt óta csak egy könyvet olvastam (Agatha Christie: Halloween és halál), de nem tetszett annyira, hogy írjak róla, pedig szeretem AC könyveit.

A napokban itt találtam egy olvasási szokásokról szóló kérdőívet, hasonló, mint a korábbi könyves kérdőív, de most nem könyvcímekkel kellett válaszolni. Legyen ez az első áprilisi poszt. Aztán majd igyekszem olvasni is valami jót.

1. Szoktál nassolni olvasás közben?

Régebben igen, mostanában már nem jellemző. Film és sorozat közben viszont elengedhetetlen :)

2. Mit szeretsz iszogatni olvasás közben?

Tea, víz, üdítő. Ha nagyon belemerülök a könyvbe, akkor semmit. Jó pár fejezet után veszem csak észre, hogy szomjan halok/ eltelt pár óra/reggel van.

3. Szoktál írogatni a könyvekbe, vagy kivagy magától a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?

Tankönyvekbe igen. Írtam, rajzoltam, firkáltam, megjegyzéseket fűztem mindenhova. Regénybe SOHA.

4. Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz egy könyvben?

Iszonyat sok könyvjelzőm van de alig használom őket… legtöbbször zsepivel jelölök vagy valami kis cetlivel, ami épp kézre esik.

5. Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig, vagy le tudod tenni a könyvet bárhol?

Akkor hagyom abba, ha már nem bírom nyitva tartani a szemem. Megpróbálom fejezethez igazítani, de van, csak úgy abbahagyom. Ha nagyon izgalmas a könyv, akkor le se teszem.

6. Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet a szoba másik sarkába, ha nagyon idegesítő regényt olvas?

Egyetlen egy könyvet hajítottam el eddig. Az Odüsszeiát. Kötelező olvasmány volt (persze rajtam kívül alig pár ember olvasta el, de ezzel csak később szembesültem). Egyébként ha idegesít egy könyv akkor inkább félbehagyom.

7. Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?

Ismeretlen mert idegen nyelvű? Az sajnos nem fordul elő, mert lusta vagyok magyar nyelvűn kívül mást olvasni. Persze azért 1-2-szer előfordult már, olyankor rákerestem.

8. Mit olvasol most?

Elvileg Linwood Barclaytól a Rémálmot. Gyakorlatilag meg újra és újra a nyomtatás előtt álló szakdolgozatomat.

9. Milyen könyvet vettél legutóbb?

Nyulász Péter: A baba bab. Kortárs mondókákról írom a szakdogámat és a Két Egér könyvesbolt tulaja sokat segített az anyaggyűjtésben. Konkrétan könyvtárnak használhattam a boltját, gondoltam akkor már veszek is valamit, ha annyi időt töltök ott. Ez a könyv meg cuki, gyönyörűek az illusztrációi és a 2 éves unokahúgomnak is tetszik. :)

10. Van kedvenc helyed vagy időpontod az olvasásra?

Mostanában buszon, metrón is szívesen olvasok, ha épp van nálam könyv és nincs kedvem zenét hallgatni. Egyébként este az ágyamban.

11. A sorozatokat vagy az egyrészes könyveket szereted jobban?

Az egyrészeseket. Nagyon kevés könyvsorozatot olvastam eddig. Ha sorozatról van szó, akkor inkább csak nézni szeretem.

12. Van olyan könyv, amit mindig előrehozol, és szeretettel ajánlasz mindenkinek?

Oké, mégis van néhány sorozat, amit kedvelek: Amikor kiderül, hogy valaki nem olvasta a Harry Pottert vagy A Gyűrűk Urát… esetleg A tűz és jég dalát (Trónok harca)… akkor azokat szoktam ajánlani. Egyébként nem. Mindenki olvassa azt amit szeretne.

13. Hogy rendszerezed a könyveidet?

Van egy laza rendszerem, de inkább az a lényeg, hogy elférjenek a könyvek. Nagyjából téma szerint rendezem őket, látható helyen vannak a modernebb, szebb borítójúak és a számomra legkedvesebb kötetek… a többi meg, ahogy elfér.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lulmakonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr527339902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása