2016-os összegzés
2016. december 31. írta: Lulma

2016-os összegzés

15-happy-new-year-wallpaper_1.jpg

Elérkeztünk december 31-hez, úgyhogy az ilyenkor szokásos módon összegzéssel zárom az évet. Tavaly az volt a célom, hogy hogy idén meglegyen a 60 olvasmány. Nos, ez sikerült, sőt, még túl is szárnyaltam a tervezett kvótát. 76 könyvet olvastam el idén. Ezek közül volt újraolvasás is, a de a többség új könyv volt az életemben.

Úgy döntöttem, 10 könyvet emelek ki ebben a bejegyzésben. 10 olyan könyvet, amelyekre most, 2016. december 31-én úgy tudok visszagondolni, hogy adtak számomra valamit, értéket közvetítettek felém, tanultam belőlük vagy egyszerűen csak érdekesek voltak és kellemes emlékként jönnek elő. Hosszasan válogattam a 76 könyv közül, végül a listám 10+1 könyvet ölel fel. Bár mindegyik különleges a maga módján, próbáltam olyan sorrendbe állítani őket, ahogy nekem a legkedvesebbek voltak ezek a művek.

covers_217053.jpg

1. Müller Péter: Örömről, játékról, önfeledtségről

Müller Péternek ez a könyve egy válogatás a legfontosabb gondolataiból. Érdemes forgatni és belelapozgatni, mert mindenkinek tud valami olyan nyújtani, olyan idézeteket mutatni, amire épp szüksége van az adott életszakaszban.

covers_390773.jpg

2. Elizabeth Gilbert: Big Magic

Jövőre szeretnék több, ehhez hasonló könyvet olvasni. Sokat segített. Motivált, inspirált, önbizalmat adott, mindenkinek csak ajánlani tudom. Azt hiszem, hamarosan újra elő fogom venni, hogy megadja a kellő löketet az évkezdésre.

covers_407569.jpg

3. Mártonffy András: Én, Sándor Erik

Meglepő, de valóban felkerült a dobogóra egy olyan alkotás, ami egy pszichopata történetét meséli el. Ez a regény szerintem zseniális. Hihetetlen izgalmas és aktuális, de azt hiszem, ezt bőven kifejtettem a róla készült értékelésben.

covers_312377.jpg

4. Graeme Simsion: A Rosie projekt

Most, így visszaemlékezve annyira kedves a lelkemnek ez a könyv! Tényleg érik már az újraolvasás. (Csak lenne rá időm.) 2017-ben biztosan be fogom szerezni a folytatását is.

covers_314900.jpg

5. Andy Weir: A marsi

Először a könyvet olvastam el, aztán megnéztem a filmet is. (Mentőexpedíció címmel került a mozikba.) A könyv sokkal részletesebb és viccesebb, úgyhogy mindenképp kezdjétek azzal. Nem véletlenül lett az egyik legjobb kortárs regény, illetve sci-fi!

covers_140.jpg

6. Frances Mayes: Napsütötte Toszkána

Egyszerűen csak jó volt olvasni, szerettem elmerülni a toszkán tájak és a házfelújítás világában.

covers_407254.jpg

7. Fábián Janka: Az utolsó boszorkány lánya

Egyik legkedvesebb könyv volt az utóbbi időben, amit olvastam. Öröm ránézni a borítóra, mert már arról eszembe jut a fordulatos történet és érzem a kis bécsi kávézóból kiszűrődő illatokat.

covers_342884.jpg

8. Sue Monk Kidd: Szárnyak nélkül szabadon

Erőteljes, lenyűgöző olvasmány, érdemes belekezdeni.

covers_402624.jpg

9. Anita Diamant: A vörös sátor

Ez egy olyan regény, amit minden nőnek el kéne olvasnia!

covers_375082.jpg

10. David Ebershoff: A dán lány

Kivételesen ez esetben a filmet láttam előbb és csak utána olvastam a könyvet. Valahogy a film jobban is tetszett, ha most belegondolok. A történet gyönyörű és nagyon érdekes, azt hiszem, ez is nagy felfedezett volt számomra 2016-ban. Nem mehetek el szó nélkül amellett sem, hogy a film hatására ismertem és szerettem meg Eddie Redmayne-t, akinek azóta több filmjét is láttam már.

 

covers_198750.jpg

+1 Siklós László: Táncház

Amikor végiggörgettem a 2016-ban olvasott könyveim listáját, megakadt a szemem ezen a címen és hirtelen visszajöttek a vele kapcsolatos emlékeim. Úgy érzem, meg kell említenem ezt az művet is, ugyanis nagyon érdekesnek és informatívnak tartottam, jó  volt olvasni.

Ezek voltak tehát 2016 "best of" olvasmányai számomra. Azt gondolom, hogy sikerült jó évet zárnom könyves szempontból és a blog életének alakulásával is elégedett vagyok. Célom, hogy jövőre is folytassam az ezzel kapcsolatos munkát.

A mai napra mindenkinek örömteli óévbúcsúztatást, holnaptól pedig sikerekben és olvasásban gazdag, boldog új évet kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://lulmakonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr2712085441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása