Federico Moccia: A felhők fölött 3 méterrel
2016. november 02. írta: Lulma

Federico Moccia: A felhők fölött 3 méterrel

- Amikor a film jobb, mint a könyv

Nemrég ismét belevetettem magam a könyvtár forgatagába. Egy évet hagytam ki. Ezalatt az itthon felgyülemlett, megvásárolt és ajándékba kapott könyveket pusztítottam, de nagyjából kifogytam belőlük, illetve ami maradt az jelenleg nem hoz lázba. Egy év után újra könyvtárazni... fenomenális élmény! Az ottani hangulat, atmoszféra, a könyvek illata, a csend... igazán kikapcsoló és lélekemelő. Három könyvet választottam első lendületre, aztán már majdnem kifelé vettem az irányt, mikor még megakadt a tekintetem Federico Moccia regényén. Az azonos című filmet sokszor láttam - és szerintem még fogom is, így mindenképp felkeltette az érdeklődésemet az eredeti mű.

"A nap éppen most kel fel, gyönyörű reggel van. Babi iskolába tart, miközben Step még nem tért aludni az előző éjszaka óta. Ez a nap is úgy indul, mint a többi. Legalábbis amíg egymás mellé nem kerülnek a piros lámpánál. Ettől kezdve semmi sem lesz már ugyanaz.”
Babi gazdag szülők gyermeke, kiváló tanuló, igazi „jókislány”, míg Step „nehézfiú”, aki állandóan keresi a veszélyt, folyamatosan harcban áll mindennel és mindenkivel, illegális motorversenyeken vesz részt. Két különböző világhoz tartoznak, mégis egymásba szeretnek.
A felhők fölött 3 méterrel-t egy kis római kiadó adta ki, majd évekig fénymásolatokon terjedt, így vált kultuszregénnyé az olasz főváros fiataljainak körében. Sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy két filmadaptáció is készült belőle.

Nos, azt kell mondanom, hogy kissé csalódtam. Általában könyvpárti vagyok - vagy az, aki szerint mind a könyv, mind a film élvezhető a maga szempontjából. Ez viszont azon kivételes alkalmak egyike volt, amikor a film sokkal jobbra sikerült. Ott tömörebben, lényegre törőbben oldották meg az egészet és ha valami nem is tetszett, akkor is még ott volt Mario Casas, akire ránéztem és azt mondtam, oké, miatta megéri végigülni az összes részt.Hát nem néz ki szuper jól? De.

Mind a könyv, mind a film jól hozza a Babi és Step (filmben "H") világa közti ellentétet. Talán a könyv jobban kiélezi, mert részletesebben mutatja be a gazdag, sznob lányka és az agresszív motoros srác életét, több kalandot láthatunk, ám sok kis epizódot már feleslegesnek éreztem a regényben. A könyvben indokoltabbnak éreztem a szakításukat, nekem személy szerint Step nem lett a szívem csücske, sokkal taplóbb, mint a filmben. Bár Babi sem túl szimpatikus – egyszerűen mindkét fél a végletek embere – valamilyen szinten egyet értettem a Steptől való viszolygásával, ez a durva, erőszakos társaság valóban elrettentő a legtöbb lány számára.

A többi karakter nagyjából rendben volt. Daniela, Babi húga aranyos a maga tini módján, Pallina és Pollo, a másik szerelmespár története pedig talán szívbemarkolóbb, mint a főszereplők románca. Babi apja a könyvben elég viccesre sikeredett, ezt elismerem - a Steppel közös jelenetei, mint például a billiárdos is, nagyon ott vannak.
Összességében a filmet ajánlom inkább,  mert tényleg izgalmas, romantikus. Borús délutánokra mindig jó program. A könyvet ezúttal nem tudtam ennyire megszeretni, túlságosan részletező és kicsit unalmas volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://lulmakonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr8311925511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása