Decemberi gasztromantikusok
2015. december 18. írta: Lulma

Decemberi gasztromantikusok

Ebben a bejegyzésben két könnyedebb könyv kerül górcső alá. Mindkettőben nagy szerepet kap a gasztronómia és a romantika, innen a cím. (Körülbelül két másodpercig tudtam örülni a zseniális szójátékomnak, aztán a Google megsúgta, hogy ezt rohadtul nem én írtam le így először :( ) Lássuk, hogy miket is olvastam mostanában ebben a témában:

Cat Lavoie: Sülve-főve, mindörökre

Cat Lavoie könyvének főhőse Roxy Rule, aki elég jól főz, mégsem mer belevágni egy saját vállalkozásba és követni az álmait. Vőlegénye egyáltalán nem támogatja a szakácsmesterség terén való kibontakozását. Roxy mégis benne marad ebben a nyilvánvalóan rossz kapcsolatban, pedig már ősidők óta mellette van az a személy, akivel valószínűleg jól működne az élete. Roxy lakótársa, Ollie, titokban szerelmes a nőbe, ám közben készül eljegyezni barátnőjét. A regény nagyrészt Roxy és Ollie vívódását mutatja be, néhány csavarral fűszerezve. Ollie Londonba megy, hogy eltávolodjon Roxytól, a lányhoz beköltözik két nővére, akik közül az egyik terhes, a másik meg magánéleti válságban szenved, egyszóval Roxytól várják el, hogy sajátjain kívül a család problémáit is megoldja.

Nyögve nyelős, szenvedős, unalmas olvasmány volt. Két héten át mindenhova magammal cipeltem, csekkeket tároltam benne, ide-oda pakolgattam, aztán az utolsó fejezetek hirtelen akkora fordulatot vett a cselekmény, hogy mire észbe kaptam, már be is fejeztem az olvasást. Szóval a vége tetszett, mert az elvárható happy end nem teljesen úgy érkezett el, ahogy azt gondoltam volna. A befejezés és a Roxy által készített finom sütemények és fogások ellenére sem kedveltem meg a regényt.

Katie Fforde: Karácsonyi lakoma és más történetek

Katie Fforde-től olvastam már korábban is, úgyhogy szívesen hangolódtam a Karácsonyi lakomával a közelgő ünnepre. A fejezetek követik egy karácsonyi lakoma fogásait: Pezsgő és falatkák, Előétel, Főétel, Sajttál, Desszert, Kávé és csokoládés trüffel-golyók. Ezt így simán végigenném, azonban a történetek már nem voltak 100%-ban kívánatosak. Nem mondom, akadt egy-két igazán jó, hangulatos, karácsonyt idéző novella, de a nagy része nem az ünnepről szólt és túlságosan hasonló befejezést kaptak. Az írások zöme egy rövidke romantikus sztori volt, melyben nem volt konkrét végkifejlet. Csak sejthetjük, hogy a férfi és nő összemosolygása, érintése, fagyöngy alatti csókja a jövőbeni boldogságukra utal. Az írónő ránk, olvasókra bízta a történetek továbbgondolását.

Két hosszabb novella nyerte el jobban a tetszésemet. A Skóciából szerelemmel és a Vidéki karácsony című írások szépen ábrázolják a nagyvárosiak által csak filmekből, olvasmányélményekből ismert karácsonyi tájat. Előbbi novellában két magányos szív talál egymásra, miután a hó miatt egy birtokon ragadva töltik a szilvesztert, utóbbiban pedig két csonka család kovácsolódik össze karácsonykor, amikor is egy félreértés miatt mindkét família ugyanazt a házat bérli ki.

A legtöbb sztori olvastatta magát és alapvetően kedves, bájos kis történetek. Örültem volna olyan novelláknak, amiben a barátság, család, esetleg önzetlen segítségnyújtás kap főszerepet a románc helyett. Számomra ezek jobban hozták volna az ünnepre jellemző érzéseket, de Katie Fforde alkotásaiban inkább a szerelmi szál megjelenése a megszokott.

Összességében jónak tartom ezt a válogatást, de jövő karácsonyra valószínűleg más könyvvel fogok készülni.

A bejegyzés trackback címe:

https://lulmakonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr648182134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anna Ann 2015.12.18. 14:47:18

"Nem mondom, akadt egy-két igazán jó, hangulatos, karácsonyt idéző novella, de a nagy része nem az ünnepről szólt és túlságosan hasonló befejezést kaptak." - Egyetértek veled, a romantikus történetek már csak ilyenek, és ez egy kicsit talán sok volt egyszerre. Én még jobban örültem volna, ha mind karácsonyi. Azt hiszem Katie Fforde a karácsonyiakat, legalábbis a Karácsonyi lakomát direkt erre a könyvre írta, és van olyan, amelyik régebbi (?)

Lulma 2015.12.18. 15:41:20

@Anna Ann: Igen, én is arra számítottam, hogy mind ünnepi lesz, meg is lepődtem, hogy volt, ami abszolút nem kötődött hozzá. Állhatott volna kevesebb, de hosszabb lélegzetvételű, csupa karácsonyi fűszerezésű fogásból ez a lakoma :)
süti beállítások módosítása