Könyvhét - 2. rész
2015. június 08. írta: Lulma

Könyvhét - 2. rész

Pénteken és szombaton a Belvárosi Fesztivál egy-egy koncertje (Irie Maffia és Napra) előtt tettem egy-egy tiszteletkört a Vörösmartyn, nézegettem a kínálatot, főleg az 500 Ft-os dobozokba lestem bele... Végül arra jutottam, hogy amik nagyon tetszenek, majd úgyis kiveszem könyvtárból, meg hát koncert előtt nem nagyon akartam bevásárolni. Vasárnap viszont gazdagabb lettem egy svéd krimivel. Mostanában imádom őket. Szemeztem a Horrorstörrel is, de nem akartam annyit költeni. Szóval az én kis svédem:


Kjell Eriksson: Burundi hercegnője

832285_5.jpgFülszöveg: A svéd kisvárosban egy héttel karácsony előtt találnak rá egy férfi megcsonkított holttestére. Senki nem érti, hogy az áldozat mivel válthatott ki ilyen szélsőséges indulatot, hiszen John Jonsson, a munkanélküli hegesztő, a trópusi halak elismert szakértője, szerény, visszahúzódó ember volt, ha korábban bele is keveredett bátyja kisstílű bűnügyeibe. Csakhamar a nyomozók látókörébe kerül egy zavart elméjű férfi, aki Jonssonra az életét megkeserítő iskolai üldöztetések egyik főszereplőjeként emlékezik. De az a szóbeszéd is járja, hogy Jonsson nagy összeget nyert pókeren, akár ez is lehet indíték. Aprólékos vizsgálat veszi kezdetét, amely fényt derít az áldozat és családtagjainak rejtett viszonyaira, miközben – a skandináv krimihagyománynak megfelelően – a nyomozásban részt vevő rendőrök emberi kapcsolatai is szerves részét képezik a történetnek.
A szerző ezzel a regényével nyerte el 2002-ben a Swedish Crime Academy legjobb krimiért járó díját.

A bejegyzés trackback címe:

https://lulmakonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr877526542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása